-
Vážení uživatelé,
ELF pro akademický rok 2024/2025 je spuštěný a je vám k dispozici na adrese elf.phil.muni.cz/24-25. Od začátku semestru na něj bude přesměrována i obecná adresa elf.phil.muni.cz. Do ELFu 24/25 již můžete přenášet i své kurzy, které máte v úmyslu používat v následujcím akademickém roce.
Přeskočit: dostupné kurzy
Dostupné kurzy
- Učitel: Denisa Spurná
Studijní opora pro předmět: PBB005 Teorie a metody sociální práce
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními pojmy, teoretickými východisky a metodami sociální práce. Kurz studenty uvede do soudobých teoretických modelů sociální intervence (sociální práce) a naznačí jim možnosti jejich praktické aplikace. Studenti získají představu o sociální práci jako o multiparadigmatickém oboru, jehož podstatným rysem je integrující přístup v poznávání sociálních problémů, ale i v přímé práci s klienty.
- Učitel: Klára Harvánková
- Učitel: Petr Bubeníček
- Učitel: Zuzana Fonioková
- Učitel: Miroslav Kotásek
- Učitel: Jan Tlustý
The aim of the course is to analyze Harry Potter series from the interdisciplinary perspectives. When analzying the text and the film adaptation, students will learn to combine theories and frameworks of stylistics, pragmatics and gender studies, as well as translation studies, film studies, myth and archetypal criticism and the theory of canon.
- Učitel: Filip Krajník
- Učitel: Jana Pelclová
- Magister: Tomáš Weissar
Syllabus a materiál ke kurzu.
- Učitel: Vladimír Maňas
Kurz INKLUZIVNÍ MUZEJNÍ PEDAGOGIKA je určen pro studenty prezenčního a kombinovaného studia muzeologie v navazujícím magisterském cyklu.
Kurz je e-learningovou podporou stejnojmenného kurzu prezenčního a kombinovaného navazujícího magisterského studia muzeologie a dalších mateřských oborů.
E-learningová podpora pro účastníky vzdělávacího kurzu Age management pro personální řízení.
Kurz je realizován v rámci projektu: MUNI 3.2.1., reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022
- Učitel: Klára Harvánková
This course will introduce students to a wide range of analytical techniques applied in ceramic studies providing an overview of recent archaeometric and archaeological approaches to pottery analysis and interpretation of ceramics.
It is intended to provide knowledge on analytical methods and approaches to the study of clay artefacts, including the acquisition of practical skills on ceramics analysis and data interpretation using pXRF.
- Učitel: Monika Zobková Koróniová
Kurz nabízí úvod do interdisciplinárního studia člověka jako výsledku přírodních a sociokulturních vazeb. Výzkum člověka bude nahlížen perspektivou tří oborů (archeologie, lingvistika, religionistika), které integrují přírodní, sociální a humanitní vědy. Kurz představí čtyři vzájemně provázané tematické bloky ( biologická přirozenost, individuální psychologie, sociální vztahy, sféra kultury). Kurz připravuje budoucí vědkyně a vědce, kteří vnímají propojení humanitních a přírodních věd jako něco přirozeného.
- Učitel: Jakub Cigán
- Učitel: Mojmír Dočekal
- Učitel: Ludmila Kaňáková Hladíková
- Učitel: Radek Kundt
- Učitel: Eva Kundtová Klocová
- Učitel: Jiří Macháček
- Učitel: Jaroslav Novotný
- Učitel: Klára Šabatová
Hlavní výuková platforma kurzu HIAKb103 Dějiny pravěku pro studenty kombinovaného (dálkového) studia. Doplněna je konzultacemi ve skupině MS Teams.
- Učitel: Klára Šabatová
Doplňková platforma kurzu HIAKb103 Dějiny pravěku pro studenty kombinovaného (dálkového) studia.
- Učitel: Klára Šabatová
Kurz Kvalitativní výzkum je určen zájemcům o teoretické i praktické seznámení s kvalitativní metodologií. V rámci kurzu se kombinují přednášky a samostatná práce. V elfové podpoře naleznete důležité zdroje a budou zde také odevzdávány průběžné úkoly.
- Učitel: Martin Majcík
Kurs je prakticky zaměřen, na hodinách se čtou a překládají texty psané ve formálním stylu moderní čínštiny (shumian yu). Obsah textů je různorodý, od mediálních zpráv po naučná pojednání. Platforma elf má slúžiť na samostatnú prípravu študentov ny hodiny.
- Učitel: Ondřej Vicher
Po absolvování předmětu Fyziologie nervového systému zná student strukturu a funkci nervového systému - od úrovně buněčné, přes funkci jednotlivých oddílů a jejich vzájemné propojení, až po biologický podklad vyšší mozkové činnosti (např. paměť, emoce, řeč). V rámci jednotlivých kapitol budou studenti znát patofyziologický mechanismus vzniku vybraných onemocnění nervového systému.
- Učitel: Eva Závodná
Kurz seznamuje studenty se základy školního poradenství.
- Učitel: Bohumíra Lazarová
Seminář se opírá o kritickou analýzu odborných textů, které jsou dostupné v digitalizované podobě v ISu a o nichž budou studenti na základě domácí přípravy v semináři diskutovat.
- pozitizivismus
- nová kritika
- formalismus
- český strukturalismus
- francouzský strukturalismus
- poststrukturalismus
- fenomenologie a hermeneutika
- teorie fikčních světů
- kognitivní naratologie
- Učitel: Bohumil Fořt
- Poetika a teorie vyprávění
- Formalistický přístup k narativu
- Teorie vyprávění v kontextu Pražské školy
- Francouzské zdroje teorie vyprávění
- Francouzská nartologie
- Kognitivní naratologie
- Teorie fikčních světů
- Dodatečná témata podle dohody
- Učitel: Bohumil Fořt
Elfová podpora pro kurz PBB004 Základy poradenství.
- Učitel: Martin Majcík
Podpora pro kurz PGM510 Česká vzdělávací politika.
- Učitel: Martin Majcík
- Učitel: Zuzana Šalamounová
Projekt v rámci kurzu ROMU2A002 IT ve výuce jazyků, vytvořen za účelem procvičování manipulace s novými výukovými materiály.
- Učitel: Petr Dytrt
- Učitel: Milada Malá
- Teorie množin jako formální systém a prostředek výstavby matematických disciplín
- Relační a operační struktury na množinách
- Grafy, orientované a neorientované
- Binární operace
- Konkrétní algebraické struktury - grupy, pologrupy, monoidy, svazy
- Fuzzy přístupy
- Statistika a pravěpodobnost
- Formální jazyky
- Učitel: Bohumil Fořt
- Koncepty fikčnosti
- Diskursivní pojetí fikce
- Fikční a nefikční reference
- Fikční a faktuální narativ
- Modernistická fikce a historie
- Postmodernistická fikce a historie
- Realistický narativ
- Typologie fikčních světů
- Autobiografie a autofikce
- Literární mýtus
- Fantastická literatura.
- Učitel: Bohumil Fořt
- Učitel: Pavel Pilch
CJBA37 Slovenština
- Učitel: Veronika Bromová
- Učitel: Simona Khatebová
- Učitel: Tereza Kopecká
- Učitel: Hana Žižková
- Učitel: Michaela Boháčová
- Učitel: Martin Březina
- Učitel: Pavel Kosek
- Učitel: Marta Šimečková
- Učitel: Michaela Boháčová
- Učitel: Martin Březina
- Učitel: Ilona Janyšková
- Učitel: Pavel Kosek
- Učitel: Linda Rudenka
- Učitel: Jana Villnow Komárková
- Učitel: Michaela Boháčová
- Učitel: Pavel Kosek
- Učitel: Marta Šimečková
Cílem kurzu Korektorská cvičení II. je ukázat, že text musíme vnímat jako celek. I opravování dílčích pravopisných chyb by mělo text stmelovat a ke správně provedené korektuře nestačí jen odstranit gramatické chyby, je důležité uhlídat i jednotnost celého textu.
- Učitel: Hana Žižková
Cílem kurzu Korektorská cvičení je seznámení studentů se zásadami korektorské práce. Předpokladem je dobrá znalost kodifikace češtiny a základní znalost korektorských značek. Zaměříme se na správné používání korektorských značek, vyznačování pravopisných, syntaktických, typografických a věcných chyb v textu, dodržování typografických pravidel. Kurz je zaměřen prakticky.
- Učitel: Veronika Mikolášková
- Učitel: Hana Žižková
Kurz je určen jako elektronická opora kurzu Základy onomastiky CJJ26 nabízeného Ústavem českého jazyka FF MU.
- Učitel: Michaela Boháčová
Materiály ke kurzu CJBA18 Historická toponomastika.
- Učitel: Michaela Boháčová
Elektronický kurz Stará čeština je určen jako e-learningová opora výuky stejnojmenného předmětu (Stará čeština CJBB138).
- Učitel: Michaela Boháčová
E-learningový doplněk běžné výuky předmětu Kurz správného psaní pro nebohemisty. Kurz si klade za cíl upevnit a dále rozšířit poznatky a vědomosti o současné české kodifikaci a také umožnit studentům získané dovednosti správného psaní samostatně procvičit na různých typech úloh.
- Učitel: Filip Kubeček
- Učitel: Hana Žižková